Hal Foster; Compulsive Beautyより

The Master's Bedroom(1920) alludes to the primal scene thematically, but it is in the construction of the scene that the trauma is treated, the charge released in the subject, the punctum inscribed in the viewer: in its contradictory scale, anxious perspective, and mad juxtaposition (table, bed,cabinet, whale, sheep, bear). Together these procedural elements produce the de Chirican effect of a returned gaze that positions the spectator both in and out of the picture, that makes him (like the eponymous child) both master and victim of the scene.


(「主の寝室」は主題的に原初のシーンをほのめかす、しかしそれはトラウマが治癒されたシーンの解釈の中にあり、the chargeは主題の中から解放され、プンクトゥムは観る者の中に標される、その相矛盾する大きさ、不安なパースペクティブ、そして狂った並置(テーブル、ベッド、タンス、鯨、羊、熊)の中で。それらproceduralな要素は一体となって、観客を絵の内と外とに配置するような見返された眼差しによるデ・キリコ的な効果を生み出し、それは観客を(eponymousな子供のように)そのシーンの支配者と犠牲者との両方に位置づける。


Hal Foster; Compulsive Beauty p81